Naar regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Famke Driessen - WaarBenJij.nu Naar regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Playa Blanca, Spanje van Famke Driessen - WaarBenJij.nu

Naar regen komt zonneschijn

Door: Famke

Blijf op de hoogte en volg Famke

05 Februari 2010 | Spanje, Playa Blanca

Hallooo allemaal!!

Hoe gaat het daar in Holanda? Al een beetje in de carnaval sferen? Hier alles nog steeds onder controle. Carneval is hier al reeds van start gegaan je wordt er helemaal dood mee gegooid op televisie. 5 feb. begint het officieel, dan is er een optocht in Arrecife en dan verplaatst het zich van stad naar stad. En dan de 2e woensdag van maart is het weer afsluiting in Arrecife. Als ik het allemaal goed begrepen heb…. Helaas moet is het dit jaar zonder de schrobbelèr doen, maar daar zijn de mojitos een goede vervanging voor.

Morgen ben eindelijk weer een dagje vrij.. tijd om weer eens te genieten van het zonnetje. Het is namelijk echt heel slecht weer geweest. De regen kwam met bakken uit de lucht vallen. Hagelstenen, omweer, bliksem echt ongelooflijk, alle eilandbewoners stonden helemaal op z`n kop omdat ze nog nooit hagel gezien hadden. Heel het hotel was overstroomd, bij een aantal kamers was het water vanaf het balkon naar binnen gelopen en heel de receptie stond bank, dus toen was het dwèlen geblazen..

Maar we hebben de overstromingen overleefd en gelukkig schijnt de zon weer. Gister ben ik naar een heel mooi strandje geweest. Helemaal afgelegen en wind stil dus was wel lekker om even bij te komen van al het harde werken. Het werk bevalt nog steeds prima, ik denk er over na om in de zomer nog een tijdje terug te gaan als dat mogelijk is..

Op het ogenblik ben ik aan het kijken voor m´n terug vlucht. Karesh, Marleen en Saarie hebben geboekt voor 4 april. En hoogst waarschijnlijk vlieg ik dan ook.. Ligt eraan of ik nog langer kan werken en wat precies m´n plannen zijn. 16 april begint namelijk Feria de Avril in Sevilla. En daar wil ik ook wel heel graag naar toe. Dus kan ik misschien wel vanaf hier vliegen. Moet even kijken wat het handigste en voordeligste is natuurlijk.. Heb ook wel weer zin om iedereen in Tilburg te zien als ik er dan 5 maanden stage op heb zitten.. Ben bijna vergeten hoe de Korte Heuvel er uit ziet... Zit dat kleine smalle gezellige kroegetje(ben de naam even kwijt) daar nog steeds op de hoek?

Hier heten mijn favoriete tenten: Cerveceria Atlantis en Club Jungle.. Waar ik zo nu en dan te vinden ben. Ook Karesh (m´n roommate) houdt er wel van! Afgelopen woensdag bijvoorbeeld…. haha heb zo gelachen. Ik kwam ´s ochtends thuis, of te wel ik kwam mijn hotelkamer binnen. Zie ik dat alle lichten aan zijn, televisie op volume 40, balkon deur open, een half leeggegeten bak noodles.. en een hoopje Kareshma. Die hoogstwaarschijnlijk pas net lach te pitten. En gelijk weer op kon staan omdat we moesten gaan werken. Was echt een prachtig moment toen ik haar daar aantrof, no half van de plaat….haha!! (en dit is dus echt zo´n verhaal van “ Had je bij moeten zijn”.)

Echt zo moeilijk om allemaal te vertellen hoe het hier is… En meestal heb ik er niet eens allemaal tijd voor. Maar nu zit ik me echt kapot te vervelen op het werk dus dacht ik laat ik eens wat op de waarisfamkenu.nl zetten…. Morgen vier ik samen met Sjefke mijn verjaardag. Hij is 7 feb jarig. Dus is echt gezellig, dan gaan we de boel flink op z´n kop zetten… gezien ik het vanaf mijn 21ste allemaal wat rustige aan moet gaan doen ... wil ik de 22 ook nog willen halen.
Nee geintje! Ik voel me kip lekker, niks te klagen hiero!

Spreek jullie snel amigos!!! Liefsss en kussen

  • 05 Februari 2010 - 18:44

    Elleke:

    Jaja, ik ben er snel bij met berichtjes plaatsen hé! haha. Leuk verhaaltje weer Fam! De sneeuw is hier ondertussen weer weg, maar echt doorbreken op lange termijn wil dat zonnetje niet! ;)
    Tot spreeks meid! En lekker genieten daaro!

    XXXX

  • 06 Februari 2010 - 09:13

    Lies:

    Hey fammie! Wat heerlijk moet het daar zijn, cool dat je het zo leuk vind en er over na denkt om langer te blijven, dan is het vast heel gezellig daar :). Heel veel plezier nog!!

    xx

  • 07 Februari 2010 - 12:39

    Christel:

    hey fam, fijn dat je het zo goed naar je zin hebt daar. alvast proficiat met je verjaardag, maak er een leuke dat van

  • 07 Februari 2010 - 12:50

    Bibi:

    he fam,

    Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt. We gaan je wel missen hier met carnaval!! De voorbereidingen zijn volop begonnen en de planning is om 4 dagen te gaan. Ben deze week je wintersport jasjes gaan halen want ik ga eind feb. naar val tho om te snowbarden. Hoorde dat je een vriendje hebt?? Staat hij ook op de foto's?

    Liefs Bibi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Playa Blanca

Famke

Actief sinds 19 Okt. 2009
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 15903

Voorgaande reizen:

14 November 2009 - 02 Mei 2010

Fammy @ Playa Blanca - Lanzarote

Landen bezocht: